Hoe wordt een sociaal netwerk succesvol

Eén van de betere weblogs die ik regelmatig lees, is Marketingfacts. Het hoofdthema van deze site is dan wel marketingcommunicatie, maar ook voor e-learning professionals is er genoeg interessants te vinden. Zo is er onlangs een drieluik gepubliceerd over succesfactoren voor sociale netwerken (zoals LinkedIn, Hyves of Plaxo). Dit waren drie heldere artikelen van Lode Broekman (Broekman Marketing Advies). Deel 1 over het Waarom van sociale netwerken, deel 2 (over met Wie er wordt gedeeld) en deel 3 (over Wat er wordt gedeeld).

2 Comments

  1. Hoi Wytze,
    Dank voor de lovende woorden! Altijd leuk om te horen. Ik ga nog werken aan een verdieping op het W3 model.
    Groet en succes verder, Lode

  2. Beste Wietse,
    Ik lees veel op je blogs over social software, web 2.0, Sakai enzovoort.
    Allemaal belangwekkende thema’s en ik vraag me dus af “wanneer kom je met artikelen over “good Management” in deze situaties. Hoe moet de moderne manager handen en voeten geven aan al dit soort ontwikkelingen, waar hij als 40 plusser maar amper iets van snapt. Hetgeen vaak ook voor de zittende docenten geldt. Studenten in het management? Kruitje veroer me niet spelen, zeggen dat je er oog voor hebt (en wat dan?), of wat??
    Managers schijnen nog al eens te gaan over beleid en bijbehorende euro’s, lastig volk in deze, toch? Misschien dat je daar eens wat pijlen op richt? Dat zou wel eens kunnen helpen bij het wakker schudden, de beleidsmedewerkers en visionisten hoef je niet te overtuigen. De doelgroep ook niet, het gaat om de uitvoerders en nog eerder hun management, dus kietel eens in deze richting? Lijkt mij een aanrader!!!!!!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.